ellenzijm.reismee.nl

Kleine samenvatting

Er is alweer zoveel gebeurt (en er komt zoveel aan) dat ik er denk ik maar geen lang zwamverhaal over ga schrijven. Bovendien heb ik bij de foto's al best veel verteld, dus ik zal proberen de herhalingen zoveel mogelijk weg te laten. Dus....
Tjitske was hier! Super gezellig! We hadden allebei erg veel behoefte aan een beetje rust, dus veel geslapen, niet al te zware culturele dingen gedaan, gewandeld, gekletst, gestudeerd (toch maar wel) en ook nog samen naar Nederland gereist :-) . Ik speelde daar mee in het Requiem voor Enschede, n.a.v. de vuurwerkramp. Het was super om eens even goed bij te kunnen kletsen op zo'n mooie locatie, met ook nog best wel lekker weer!
Na een bliksembezoekje Nederland gingen we (Animato) met twee busjes op weg richting Innsbruck (halverwege waren ze me zat, dus nu zit ik hier weer...). Erg gezellig. Voor wie het kent: we hebben onderweg ‘Kikker heeft de blues' geluisterd, zijn slechts één keer verkeerd gereden, en hebben het erg gezellig gehad in Casa Prima. Alleen doordat ik de avond ervoor het concert had en we om kwart over 7 's ochtends wegreden had ik het rond een uur of 2 wel weer gehad. En toen had ik om 6 uur nog hoofdvakles... Dus dan maar extra veel koffie en proberen wat te studeren, en de les was superleuk! Het voordeel van een beetje moe zijn is dat je niet met 3 dingen tegelijkertijd bezig kunt zijn en dus makkelijker kunt focussen op de muziek :-) Maar ik was toch wel blij toen ik 's avonds weer in m'n kamer in bed kon ploffen!

M'n ouders zijn hier geweest! Ze kwamen aan op de avond (later) van de barbecue bij Marina (daarover genoeg bij de foto's), dus ik had eigenlijk een dubbel feestje. Na zo'n lange rit is er natuurlijk niets lekkerders dan een groot Duits biertje :-) (Helaas ben ik vergeten hier een foto van te maken). De hele zondag en maandagochtend hebben we rondgelopen en heel veel gezien. Natuurlijk hebben we de tocht naar Festung Mariënberg ondernomen (dit duurt zo'n 25 minuten...), een rondleiding door het Residenz gehad (paleis, echt geweldig!!! Zulke kamers als daar zijn hadden we nog nooit gezien!!!! En een reusachtige plafondschildering, en combinaties van schilderwerk en stukwerk (hoe schrijf je dat?) Echt een aanrader!) en verschillende kerken bekeken Het is jammer dat ik van de laatste geen foto's heb, want dat was ook wel een belevenis, omdat er heeeele moderne schilderingen waren, tussen juist hele barokke versieringen. En onder die kerk (onder de grond) waren nog 2 kleinere kerkjes, met schilderingen die aan bijv. Escher deden denken. Dit alles wisselden we af met café-tjes of eet-dingen, dus het was een schoolvoorbeeld van een paar ideale vakantiedagen!

En nu gaan we naar Canada! Calgary om precies te zijn... Ik ben wel een beetje zenuwachtig, maar dat is eigenlijk alleen voor het vliegen, niet bepaald m'n favoriete deel van het project... Daar gaan we met de componisten aan het stuk werken en op dag 2 een concert (voor ons gevoel om 3 of 4 uur 's nachts, dus dat wordt nog interessant...) en daarna opname's maken in een één of andere concertzaal. En dan nog 2 dagen vrij, dus dan kunnen wel ook nog wat van de omgeving zien :-) Wat er precies gaat gebeuren weet ik natuurlijk ook niet, maar zodra ik terug ben verschijnt hier een verslag! Als er geen vulcaanuitbarstingen komen, dan komen we op 7 juni weer in Frankfurt aan. Dan even heel erg veel slapen. En dan... m'n overgangstentamen in Nederland...

Tot dan! Groetjes

Reacties

Reacties

liesbeth

Wat was het leuk in Würzburg! Ik kan het iedereen aanraden! Een kleinschalig prachtig historisch centrum, fijne sfeer, leuke eettentjes, lekker bier, en natuurlijk de gezelligste gids die we ons konden wensen! Bedankt Ellen! Ik stuur je nog een paar foto's, o.a. van jou en mij en bier natuurlijk!

Janieke

Hey Ellen,

Wat tof! Je maakt echt superveel leuke dingen mee! Canada!!! Wowww!!! Als je weer terug bent nodig weer bijkletsen!

Hééééééle dikke knuffel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!