ellenzijm.reismee.nl

Würzburg, Frankfurt, Nederland

Het is een beetje raar om nu een ‘Reismee' verhaal te schrijven. Ik ben namelijk alweer anderhalve week in Nederland! Maar de afgelopen weken is er toch best veel gebeurt, en daar wil ik natuurlijk iedereen van mee laten genieten :-)
Zoals je bij de foto's kunt zien ben ik samen met Mélanie en Jelena naar Frankfurt geweest. Erg vroeg op was het wel, maar zeker de moeite waard, want we gingen naar de Botticelli tentoonstelling, die daar toen gehouden werd in het Stedelijk Museum. Het was heel erg mooi en heel erg bijzonder, omdat er bijna nooit zoveel werken van Botticelli in één museum samen zijn gebracht. Een nadeel was wel dat we niet de enige waren die dat graag wilden zien. Oja, en dan was het ook nog het laatste weekend dat de tentoonstelling er was...
Maargoed, voor iedereen die dit gemist heeft: de rest van het museum is ook prachtig! En er komen ook nog hele mooie tentoonstellingen aan. Wie weet ga ik later nog wel een keertje. Als je vanuit Würzburg met een ‘Schönes-Wochenende-Ticket' reist (met max. 5 personen) is het in elk geval niet duur en wel super gezellig. Ook grappig trouwens dat de Main daar alweer zo'n stuk groter is! Het ligt maar 100 kilometer uit elkaar, maar het verschil is veel meer dan ik verwacht had. Wel grappig is het dat ik hier in Enschede afgelopen zondag bij een concert naast twee mensen kwam te zitten, die drie dagen voor ons naar dezelfde tentoonstelling waren geweest... Toch wel leuk als je wat zit te kletsen en je komt daar opeens achter!

Nou... en verder heb ik nu mijn eerste Klassenabend gehad! Dat is een soort Vorspiel (voorspeelavond), behalve dat het dan een echt openbaar concert is. Ik heb er de ‘Histoires' van Jaques Ibert gespeeld en het ging eigenlijk best goed! De opname moet ik alleen nog terughoren, dus misschien wordt die mening in mijn volgende bericht nog bijgesteld... Iedereen die na mij was in het programma heb ik ook nog kunnen horen, dus dat was wel superleuk! En mooi, en goed enzovoorts... Ook erg gezellig :-) Daarna leuk met z'n allen naar de Italiaan (dit keer niet Casa Prima, maar ergens anders, ben zowel de naam als de locatie ondertussen kwijt). Daar plaats ik ook nog wel een paar foto's van.

Verder nu niet zooooveel nieuws eigenlijk. Mijn repertoirekennis voor stukken voor 2 clavecimbels is verzesvoudigd :-) Ik ben namelijk naar een Kamermuziek-eindexamen geweest van twee studentes die het leuker vonden om hun kamermuziekdeel van de studie niet af te sluiten met alleen maar basso continuo spelen, maar er echt iets bijzonders van te maken. Het was heel erg mooi! En dan begin je bij elk stuk natuurlijk ook meteen te denken of het op twee accordeons ook zo goed zou kunnen klinken... De laatste weken studeerde ik erg veel in het clavecimbellokaal (of het hammerklavierlokaal), dus het was ook leuk om te horen voor welke redenen ik daar elke keer na een paar uur uitgegooid werd ;-)

Tot gauw maar weer! Een verslagje van mijn Nederland periode gaat er denk ik niet komen. Dat hoort toch niet echt bij het ‘Reismee'-concept. Maar wie vanaf 12 april weer met mij mee wil reizen is van harte welkom!

Groetjes!
P.S. Ik heb een nieuw reistijdrecord, dankzij het halen van de Hannover-overstap van 8 min! Het treingedeelte: slechts 4 uur en 35 minuten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!