ellenzijm.reismee.nl

Zonder titel

Het is lang geleden zie ik!!! Eigenlijk een goed teken, maar ik moet toch proberen om het hier online ook een beetje bij te houden... Er is alweer zoveel gebeurt :-) Zo hebben Marina, Marija en ik een verrassingsfeestje georganiseerd in een studeerhok, toen Mélanie jarig was. Heel erg geslaagd, en ook in de voorbereidingen erg grappig. En een verrassing was het zeker! Bekijk voor wat meer info de foto's maar, want dat is leuker dan alles beschreven zien denk ik. Die dag heb ik ook nog een hele mooie cd met Scarlattig sonates (piano) gekocht, in een winkel met echt veel klassieke muziek en jazz! (Veel van alles eigenlijk, een soort groot warenhuis. Je begint bij de haarverfproducten en make-up en helemaal bovenin en achteraan ben je dan eindelijk bij Scarlatti aanbeland ;-) ).


Verder heb ik het in een vorig verhaaltje al eens over het concours gehad. Nou, dat is nu (al lang) geweest! De voorronde dan. Echt gaaf om iedereen zo in actie te zien in de ‘Kammermusiksaal'. Wel een beetje jammer dat er maar 2 door mochten naar de volgende ronde, maar omdat er 4 prijzen waren speelden de meesten nog wel in het prijswinnaarsconcert, 2 weken later. Dat was samen met de prijswinnaars van een kamermuziekconcours (kwartetten, in heterogene bezetting), en twee van die ensembles speelde zoooo geweldig! Die hadden beiden als bezetting viool, altviool, cello en piano. Het ene ensemble speelde het Klavierquartett a-Moll, van Mahler. Dat was echt al super, en toen het andere het Klavierquartett g-Moll van Brahms speelde ging iedereen helemaal uit z'n dak! (Bij het 4e deel vooral). Als ik daar nog eens een opname van tegenkom... Nouja, daarna nog heel gezellig met z'n allen de kroeg in en dat maakte het een geslaagde avond :-)


Afgelopen zaterdag ben ik ook nog naar een heel gaaf concert geweest! Accordeon en viool (oud-student van Hussong), die de 8 Jaargetijden speelden. (4 van Vivaldi en 4 van Piazzolla). Heel erg goed bewerkt en super super super mooi uitgevoerd! In een hele mooie zaal ook. Een soort kerkje, behalve dan dat het nu een expositieruimte is en het heet Spitaal ofzo, dus iets met een (voormalig?) ziekenhuis heeft het ook nog te maken... De akoustiek is in elk geval als van een kerkje, dus voor de klank is dat heel goed!
Ach tsja, verder gaat het hier allemaal zo'n beetje door... Studeren, hoofdvakles, studeren, enz... De hoofdvaklessen zijn nog altijd super, dus daar leef ik echt naartoe! Oja, afgelopen les heeft Hussong m'n hele Ibert suite opgenomen! ‘Zum lernen...'. Dat was wel eens leuk om te doen (om het terug te moeten horen iets minder, maarja, ik moet er natuurlijk wel iets mee doen...).

Over een paar weken ben ik een klein tijdje terug in Nederland (waarschijnlijk een week of 3) en dan heb ik (speel ik mee in) ook wat concerten enzo. Daar stuur ik nog wel een mail over rond (dat stel ik nu nog heel even uit alleen). Maar mocht je nou geïnteresseerd zijn en dit soort mailtje normaal gesproken niet ontvangen, stuur dan even een mailtje en dan komt het goed:-). Tot gauw (misschien) en anders tot later!

Groetjes,

Reacties

Reacties

Jacqueline

Hoi Ellen,
Elke keer weer geniet ik van je enthousiaste verhalen en leuke foto's. Ik snap nu ook waar Ibert uit de bieb uithangt. Saskia zei al dat jij hem had.....
Als ik kans zie een concert van je bij te wonen, zie je me!
Groetjes van Jacqueline

Ellen

Hey,

Dankje :-) Alleen... Ik heb Ibert uit de bieb helemaal niet! Heb het twee keer geleend, maar dat was uit de Centrale Bieb van Enschede. Of er een conservatorium versie is weet ik niet (al vermoed ik van wel), maar in elk geval heb ik die nooit gehad... Heb wel een hoop kopietjes die ik voor je mee kan nemen natuurlijk ;-)
Tot later!

Groetjes,
Ellen

Tjitske

Hey!
Bedankt voor je kaartje! Vet leuk om dat te vinden net terug uit Tsjechie! (Ben nog "vlak langs" je gereden ;) ) Je krijgt er snel een terug, maar dan moet ik even op zoek naar een grote, ik heb alleen maar kleine denk ik (of ik ga door op de envelop :P). Pfff moet eigenlijk hard werken om na een week skien al het gemiste in te halen, maar jouw stukje lezen en foto's kijken is te leuk! Klinkt allemaal harstikke goed!
liefs

tante Marian

Hoi Ellen, Net je weblog bekeken ziet er hartstikke leuk uit en ik denk dat je het daar ook ontzettend naar je zin hebt zoals het tenminste op mij overkomt. Bedankt voor je kaartje en als je naar Texel komt hoor ik het wel.
Groetjes tante Marian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!