ellenzijm.reismee.nl

Weer terug en ingeburgerd

Weer terug en ingeburgerd

Geen sneeuw meer! Eigenlijk best prettig... Een beetje koud nog wel, maar in elk geval hoef ik nu niet meer bang te zijn om uit te glijden met m'n accordeon (of zonder, ook niet ideaal...)! Zo af en toe kan ik hem wel in iemands ‘hok' op de Hochschule zetten, maar ik neem hem ook wel vaak mee naar huis, weinig werk en dan kan ik er zeker weten bij wanneer ik wil :-) Dat is trouwens best wel veel, want ik ben tegenwoordig helemaal van het studeren... 't helpt echt, dus tja, waarom ook niet? Alleen vandaag mislukte het een beetje (slechts 2,5 uur), maar dat lag niet aan mij. Er was namelijk een voorronde van het Wettbewerb (concours) Jugend Musiziert, dus alle grote lokalen werden voor die voorrondes gebruikt (ik heb de accordeonisten allemaal gehoord! Best leuk) en de rest was grofweg tot inspeellokaal gebombardeerd... Beetje jammer, morgen ook nog, maar.... Ik heb gisteren op mijn hoofdvakles (die Echt best goed ging trouwens!) drie nieuwe ‘techniek-stukken' gekregen. Dus aan de ene kant, van de trillers af (de bellowshakes niet, want één van de drie is weer een bellowshake stuk) en aan de andere kant een hoop vingerzettingen uitpluizen, grote sprongen met links oefenen. En aangezien dat niet zo nodig op volle sterkte hoeft kan ik het morgen best een paar uur met thuis studeren redden. Voor de niet accordeonisten: ‘grote sprongen met links' heeft verder niets met hoogspringen of verspringen te maken. Sterker nog: het gaat over een afstand van hoogstens zo'n 20 cm...
Weer een nieuwe ‘Goldberg' (de 29ste) en een nieuwe ‘Cramer' (43ste) (zoek de parallel ;-) ).

Gisteravond hadden was mijn eerste ‘vorspiel'. Dat doen ze hier elke week op donderdag en vaak ook nog op woensdag (al wordt er wel het nodige verschoven), dus als je wilt ben je echt continu aan het voorspelen! Gelukkig mag je wel meerdere keren hetzelfde stuk...anders hield ik het nooit bij... Woensdag heb ik het gemist, want ik was nog niet helemaal in de maillijst van de accordeonklas beland... Maar donderdag waren er best veel accordeonisten gewoon weer bij, dus nu heb ik eindelijk iedereen ontmoet! Echt leuk! 6 studenten hier zijn druk voor een concours aan het oefenen, waar o.a. iets van Frescobaldi en een modern stuk waarvan ik de naam ff kwijt ben, tot de verplichte werken behoren. Dat hoor je dus veel voorbij komen! Natuurlijk ook andere stukken van ieders programma enzo. Oja, ik heb ook nog gespeeld: ‘Histoires', van Ibert (7 vd 10 deeltjes, want niet alles kan op accordeon). 't Ging niet zo super, maar voor een stuk dat ik nog maar zo kort speel eigenlijk ook niet zo beroerd. Daarna gezellig met z'n allen een biertje :-) Ik had gelukkig mijn accordeon op school gelaten, want ik kwam erachter dat de laatste tram naar mijn kamer al om 10 over 12 vertrekt... Gemist, dus gewandeld. Niet erg hoor! Beetje midden in de nacht langs de rivier en dan de berg op... Lekker rustig!

Ach, en verder raak ik nog steeds elke dag een beetje meer geïnstalleerd. Meer spulletjes, waardoor ik o.a. lekker aan het koken ben gegaan. Voor het eerst van m'n leven in een wasserette geweest! Best een belevenis hoor! En het is er lekker warm, goede stoelen, dus met een mooi boek erbij ga ik het daar best overleven denk ik ;-) En dan ben ik foto's aan het inplakken (Boedapest foto's dan wel) en ik heb ontdekt dat het best lastig is om hier een wit-schrijvend potlood te vinden! Na een uur zoeken en rondvragen heb ik het opgegeven... Dus nu ligt er een pakketje van 10 glitter-gelpennen voor me (alle kleuren van de regenboog, beetje hoog roze-paars gehalte), dat ik bij de euro-winkel vond... Functioneert eigenlijk prima!

Sjongejonge... Ik ben wel een beetje van de wazige verhaaltjes volgens mij. Nogal van de hak op de tak. Ach, als je hier nog steeds aan het lezen bent is dat wel een goed teken denk ik. Aan de ene kant hoef ik me hier alleen maar druk te maken over grofweg studeren, eten en slapen, maar toch, ben elke avond best redelijk afgepeigerd. Het is in elk geval prettig dat ik dit gewoon in het Nederlands typen mag! Tot gauw!

Reacties

Reacties

liesbeth

Leuk hak op de tak verhaal inderdaad! Maar het geeft een goed beeld van je bestaan, die mix van ijverig studeren en alledaagse beslommeringen zoals de wasserette. Moet je daar echt gaan zitten wachten totdat je was klaar is? 'Vroeger' was het normaal dat mensen thuis nog geen wasmachine hadden. Kun je je de beelden herinneren uit de film Ja Zuster Nee Zuster, waar een stel huisvrouwen allemaal zitten te breien in een wasserette, elk voor haar eigen wasmachine? Kan zijn dat ik me vergis, dat het ergens anders was. Zaten er bij jou in de wasserette nog meer mensen te wachten? Breiend?

Ik hoop dat je gauw weer zo'n stukje schrijft, leuk!

Liefs,
mama

Margreet

Fijn om weer iets te lezen. Maar wat doe je met een witschrijvende pen? Plak je die foto's op zwart papier? En de wasserette; deze bestaat dus nog. Ik kon me ook al niet voorstellen, dat er niet 1 meer zou zijn!!!!
Blijf lekker genieten.

Sas

Wat een studie ijver. Zo te horen hoort dat bij een tijdje in het buitenland studeren. Ibert blijft leuk en ik weet zeker dat het de volgende keer weer beter gaat. Je heb gister wel de première van je stukjes gemist (ali baba en de rovers), maar het orkest had hard geoefend en het ging best goed, ik heb maar even hard geklapt.
Heerlijk die van de hak op de tak stukjes. Ze geven precies weer wat je allemaal doet. Geniet van alles, en speelze!

`Janieke

Heeeey!!!
Was een leuk stukje om te lezen! Echt Ellen, zoals je dat schrijft. Lekker stuiterent en enthousiast! Hoop dat 't zo blijft! Tja, wij zitten hier in Nederland lekker te bibberdebibberen in deze vrieskou. Beetje sneeuw, wordt nog meer voorspeld, hoera!!! Ben komend weekend op Ameland, cool he? Zal aan je denken en zó'n grote sneeuwpop bouwen dat je 'm vanuit je kamer kunt zien!!!!
Ik wens je alle goeds daar, veel plezier en veel studeersucces!
Liefs, Janieke

Rob

In tegenstelling tot wat je zelf beschrijft als een ‘wazig verhaal’ vind ik het juist heel prettig te lezen en geeft het een aardig beeld van waar je zoal mee bezig bent, heel leuk. Maar 2,5 uur studeren (!!!), ik ben wel een beetje jaloers… Jeroen zijn, onder enthousiaste begeleiding van Marieke, bezig met de voorbereiding van onze examenstukjes, maar wij halen de 2,5 uur per dag bij lange na niet (samen per week?). Succes met de studie, ik kijk vast uit naar je volgende verhaal.
Groeten, Rob

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!