ellenzijm.reismee.nl

Alweer een week voorbij…

Nu ik ondertussen alweer mijn 2e hoofdvakles heb gehad (een hele effectieve manier om de tijd bij te houden trouwens) maar weer eens tijd voor een verhaal. Tsja, maar waar te beginnen... Het rare van weg van huis zijn in het begin is dat je zoveel meemaakt en zien en doet, dat het voor mij lijkt alsof ik hier al een maand op deze kamer zit (ter info: vannacht wordt de 4e nacht...) en ik al helemaal ingeburgerd ben enzo. Dat laatste heb ik vandaag kunnen bewijzen toen ik een wat oudere Duitse vrouw heb geholpen met het vinden en kopen van het juiste kaartje bij de automaat van de tramhalte, wat toch maar even zeggen wil dat ik het WEL wist :-) Heel prettig!

Op mijn kamer ben ik ondertussen behoorlijk gesetteld, wat niet zo moeilijk is als je er alleen 's avonds even bent en er slaapt, en ik heb gisteren zelfs m'n zodergenootjes ontmoet. Die zijn beiden super aardig, dus dat helpt voor de sfeer wel mee. En we hebben een ‘draadloos-internet-dealtje' gesloten, dus dit schrijf ik helemaal vanuit ‘huis'! Ook fijn om nu wat gemakkelijker contact met het Nederlands front te kunnen hebben, want dat mistte ik soms wel een beetje. Maar... al jullie super reacties op deze blog hebben me er zeker de eerste week heel erg doorheen geholpen! Want dan is alles toch nog wel wennen, moet je zoveel doen, en kan ik met mijn gesomber soms denken dat het allemaal nooit goed gaat komen en het nooit een half jaar uithoud enzo. Ondertussen denk ik dat ik het misschien toch wel ga overleven...

Vandaag, heb ik een mijlpaal bereikt! Namelijk: eindelijk officieel ingeschreven aan de Musikhochschule Würzburg! En zelfs ook alvast voor het SommerSemester. Hoera! Ik heb om het te vieren nu maar de warme chocolademelk van ‘mijn' Kaffee to go geprobeerd (zie eerder verhaal), die erg lekker was, maar de Latte Machiato wint het uiteindelijk toch...
Pas onderweg naar huis bedacht ik dat ik één klein detail over het hoofd had gezien bij al het regelwerk: ik ben me vergeten in te schrijven bij de gemeente Würzburg... Nouja, je kunt ook niet overal aan denken. Heb ik morgen tenminste nog iets te doen ;-).

Nou, de accordeonlessen, die zijn echt geweldig! Aan de ene kant super leerzaam en gezellig, aan de andere kant ook wel eng (heb ik me de hele week uit de naad gestudeerd, kom ik op les en lukt het toch niet! Zo frustrerend is dat! Maarja, het zal wel beter worden als ik me daar niet zo druk meer over maak...). Maar Stefan Hussong gaat zo ontzettend diep op de stukken in en echt op Alle aspecten dat hij, wanneer ik denk dat ik alles wel zo'n beetje gevonden heb, er zo nog drie keer zoveel uithaalt, m'n hele beeld van het stuk weer overhoop haalt en mij weer met een hele hoop extra werk opzadelt (wat ik heerlijk vind hoor!). Vandaag is hij onder andere bezig geweest om met wat geknip en gevouw in een papiertje te proberen mijn lage Cis vast te zetten, omdat dat voor de eerste helft van het stuk wel mooi uitkwam. Goed idee hoor! Alleen moest ik vervolgens de (alsnog 3 stemmige!) melodieën in de linkerhand wel helemaal legato spelen... Tjsa, en daar had ik dan weer niet op gerekend... Zo ben je dus nooit klaar. Eigenlijk best leuk :-D !

Verder heb ik geprobeerd een paar leuke ‘Groeten uit Würzburg' kaarten te vinden en naar (een deel van) jullie op te sturen, maar aangezien het op al die kaarten zonnig, licht, zomerachtig en groen is herkende ik eigenlijk helemaal niets. 't Hadden net zo goed kaarten uit Frankrijk kunnen zijn. Nergens vond ik de grijze lucht, mooie, maar nu wat grauwe gebouwen, besneeuwde heuvels, grijze sneeuwdrap op de straten. Dus mocht je al beledigd zijn bij het niet ontvangen van een kaartje: NIEMAND krijgt een kaart van me totdat hier de zon gaat schijnen!! Trouwens, die sneeuwheuvels zijn erg mooi hoor! En als het net gesneeuwt heeft, of de ochtend vroeg erna, dan is het in de stad ook niet zo verschrikkelijk.

En mijn plannen nu? Eerst maar weer eens hard studeren, morgen nog op de foto met de andere Erasmus studenten van de Musikhochschule (we zijn maar met z'n drieën nu, dus dat is goed behapbaar. Ergens op www.hfm-wuerzburg.de komt dan wel een stukje te staan!) en dan donderdag voor heel even terug naar Nederland, paar daagjes, één kort concert :-), en dan ben ik hier weer op m'n stekje en komt er wel weer een vervolg. Tot dan!

Groetjes

Reacties

Reacties

Saskia

Fijn dat je al je plekje weet te vinden. Die kaart kan wel wachten, maar ik ben wel nieuwschierig hoe een zonnig Würzburg er uit ziet. Mijn complimenten voor het bij houden van je reismee pagina, erg leuk om te horen hoe het gaat. Nu maar hard oefenen, veel leren en plezier maken.

Margreet

Hallo Ellen

Wat je verteld over al je belevenissen en dat je het gevoel hebt om er al heel lang te zijn, herken ik wel van mijn verblijf in den vreemde. Nog even en alles is "gewoon'. Als je dan een gast hebt, moet je diep nadenken wat jij de eerste dagen zo bijzonder vond.

Ik hoop, dat je niet moedeloos wordt van die docent, maar het spannend en interressant blijft vinden.

Hier is de vloer mooi geworden (de kamer moet nog ingericht :-) ), maar de meiden vinden het wel erg glad. Misschien toch maar een kleed kopen.

Ellen, nog even en dan is het voorjaar!!!! Groetjes vanuit ook een wit Borculo. Margreet en de beestenboel.

Svenja

Hee Ellen :) !
Excuses voor het tot nu toe uitblijven van een reactie of een ander teken van leven van mijn kant! ;) terwijl ik toch al sinds zaterdag terug ben uit Wenen en vooral terwijl jij zo super steeds laat weten dat je het nog overleeft :D en nog behoorlijk goed ook! Ben onder de indruk :P. Gefeliciteerd met je kamer daar! (Even terzijde: vroeg me af of het wel nodig is dat je je inschrijft bij de gemeente Wuerzburg? Want dat is in feite een soort emigreren en volgensmij geeft dat een hoop papierwerk vooral :/ maar misschien maakt het uit voor je stufi/ibg uitwonende beurs ofzo - w.s. weet jij het een stuk beter ;)
Daarnaast ben ik heel blij dat je daar mensen hebt leren kennen en zelfs al community service hebt geleverd :p het ultieme uitwisselingsidee :) en ook dat Stefan Hussong uitdagend blijkt les te geven :) want dat is uiteindelijk toch een beetje waar je voor komt.
Ben benieuwd naar Wuerzburg! Heb het vanuit de bus op de heenweg (jouw eerste zondagavond daar) even gezien - maar het was nacht en ik geloof dat ik toevallig net vijf minuten wakker was dus niet zo heel veel - maar wel de kerk gespot en een heleboel sfeervolle stadsverlichting-glow in het dal :)
mis je hier wel! dus maar goed dat je vrijdag weer heel even hier bent :) als ik tijd heb kom ik ook luisteren, maar er wacht nog een essay met deadline 15-01 :/ ongeveer.
Hier gaat het goed. Een beetje stressvol wat mij betreft vanwege examens, maar aan de andere kant ook wel relaxt want verder hoef ik niet zoveel. Morgenavond de sleutel van mn Nijmeegse kamer! Eigenlijk maf - het is de eerste kamer waarvoor ik zelf letterlijk de huur heb overgemaakt en dat voelt toch anders :).
Wens je een heel goede reis morgen! En ik hoop dat de Deutsche Bahn inmiddels gewend is aan de sneeuw en dat je niet weer anderhalf uur de stalen balken van het station van Hannover hoeft te bewonderen ;)

Grias di (dat is oostenrijks),
veel liefs en groetjes,
Svenja

Raymond

Hey Ellen, je bent hier een stuk beter in dan ik ;-). Fijn om te lezen dat het allemaal wel losloopt. Hoop dat je snel succes met een nieuwe kamer hebt of dat je deze kamer zo leuk gaat vinden dat je eigenlijk niet meer weg wilt (voor de komende zes maandan dan, langer mag niet hoor!).

Hier is overigens de jetlag bijna weg en ben eindelijk in staat om een beetje mailtjes te beantwoorden :-P!

Iig heel veel plezier toegewenst de komende periode!

Groetjes,
Raymond

Rob

Je pakt het allemaal heel voortvarend aan lees ik en dat is de juiste instelling lijkt me! Handig dat je nu ook ‘thuis’ internet hebt, daar wordt e.e.a. toch een stuk gemakkelijker van.
Wat je schrijft over de lessen van Stefan lijkt me echt heel leuk, het klinkt alsof hij je aanzet het stuk door een andere bril te bekijken. Zo kun je wel een aantal keren ‘opnieuw’ aan een stuk beginnen…
Veel studieplezier en tot je volgende verhaal.
Groetjes,
Rob

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!